Khamis, 11 Mac 2010

VIVA Voche - satu perjalanan

3 tahun lepas, aku melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana setelah aku mengambil keputusan untuk berhenti dari kerja. Sebenarnya aku langsung tiada niat untuk menyambung pelajaran, cuma itu merupakan satu alasan untuk berhenti, kerana aku agak buntu ketika itu. Setelah aku menyambung pengajian, aku mengharapkan ada sedikit funding atau peruntukan untuk aku sebagai sara diri aku, namun segala harapan aku sia-sia, aku hanya mengharap 100% duit dari parentku, sehinggakan aku terkena sindrom rendah diri yang teramat sangat dan malu terhadap rakan2 lama ku. Sudah lah hilang perkejaan, terpaksa bergantung harap pada ibubapa, malah researchku tidak bergeran. Aku cukup buntu, hingga aku rasakan aku ni langsung tidak berguna. Namun, aku cuba berusaha untuk berjaya, dan alhamdulillah aku berjaya harunginya dengan penuh tenang...

Syukur pada tuhan, terima kasih pada ibubapa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan